МО класних керівників

МК  класних  керівників у 2016-2017 навчальному році ставить  такі   завдання:
v   Постійно  брати  участь  у  роботі  школи  передового, перспективного  і  новаторського  педагогічного  досвіду.       Ознайомитись  із  творчими  лабораторіями  учителів-новаторів  шкіл району  та  області.
v   Стежити  за  новинками  в  педагогічній  літературі,   вивчати  і   впроваджувати  в  своїй  роботі досвід колег.
v   Посилити  індивідуальну  роботу  з  дітьми,  схильними до  правопорушень.
v   Приділити  особливу  увагу  організації  роботи  з   обдарованими  дітьми.  Працювати  над  створенням оптимальних  умов  для  розвитку  обдарованих  дітей,  забезпечення  їх  самореалізації.
v   Спрямувати   роботу  класного  керівника  для  формування  спільної  програми  дій   школи  і  сім'ї у  становленні  юної   особистості.
v   Залучити  батьків  до   активної  участі  в  організації  і   проведенні  позакласних  заходів.
v   Виховувати  інтерес  до  вивчення  рідного  краю,  почуття   патріотизму.
v   Працювати  над   вдосконаленням   та  розвитком  системи  учнівського  самоврядування.
v   Формувати  життєтворчу  юну  особистість  шляхом   впровадження  основних    принципів  особистісно- орієнтованої  освіти.






Тематика засідань МО
 класних керівників
на 2016-2017 н.р.


ЗАСІДАННЯ №1 (29 серпня).
Тема: «Стратегічні напрямки виховання у вимірах сьогодення».
 №
 Зміст роботи
 Відповідальні
 1
Призначення класних керівників на 2016-2017 н.р. (наказ). Тема першого уроку.
 2
 Про особливості організації виховної роботи на 2016- 2017 н.р., затвердження виховного плану роботи школи
Фесюк С.І
 3
Затвердження плану роботи МК класних керівників на 2016 – 2017  навчальний рік.
  Бровчук М.Г
Визначення інтересів, здібностей та нахилів учнів в рамках роботи з обдарованими дітьми
Фесюк С.І
 4
 Різне
 Бровчук М.Г


Засідання 2  (28 листопада)
Тема «Національно - патріотичне виховання - стратегічний напрямок сучасної освіти в системі роботи класного керівника»
1
Виховання активного громадянина, що будує своє життя на основі визнання моральних цінностей та прав людини через інноваційні технології та ІКТ (Формування гуманізму, духовності, як типу свідомості, способу життя громадян України)
Синюк М.Р
2
Реалізація ціннісне ставлення особистості до держави і суспільства. 
Андрощук Л.В
3
Сім’я і школа: два духовні центри в системі національно-патріотичного виховання дитини

Любечко О.В
4
Робота класних керівників, щодо профілактики правопорушень та злочинності, СНІДу, наркоманії, алкоголізму, відвідування учнями школи
Фесюк С.І






Засідання 3 (27 лютого)

ТЕМА. СУТНІСТЬ І ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ.
1
Система роботи класного керівника з регулювання та корегування міжособистісних стосунків в учнівських колективах (доповідь).
Бровчук М.Г
2
Вчитель і проблема дисципліни або як прийнято відповідати на неприйнятну поведінку учнів.
Синюк М.Р
3
Врахування вікових та індивідуальних особливостей при формуванні ціннісно-орієнтаційних ставлень особистості школяра
Андрощук Л.В
4
Забезпечення всебічного розвитку дитини  як особистості, її здібностей і талантів в процесі виховання (Про формування умов для розвитку творчих здібностей кожного учня)
Любечко О.В





Засідання 4 (24 квітня)
Тема «ОСОБЛИВОСТІ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ»
1
Інтерактивні якості інноваційного  потенціалу  особистості  учня.
Синюк М,Р
2
Робота з профорієнтації зі старшокласниками як засіб їх соціокультурного розвитку
Любечко О.В
3
Організація літнього відпочинку учнів з неблагополучних, малозабезпечених та багатодітних сімей.
Фесюк С.І
4
Підсумки роботи МК класних керівників 2016-2017 н.р. та визначення завдань на новий навчальний рік.
Бровчук М.Г



Протокол №1
засідання методичної комісії  класних керівників
Іванівської  ЗШ І-ІІ ступенів
 Від                    н.р.
Присутні: 6 членів методичної комісії
Порядок денний:
 №
 Зміст роботи
 Відповідальні
 1
Призначення класних керівників на 2016-2017 н.р. (наказ). Тема першого уроку.
 2
 Про особливості організації виховної роботи на 2016- 2017 н.р., затвердження виховного плану роботи школи
Фесюк С.І
 3
Затвердження плану роботи МО класних керівників на 2016 – 2017  навчальний рік.
  Бровчук М.Г
4
Визначення інтересів, здібностей та нахилів учнів в рамках роботи з обдарованими дітьми
Фесюк С.І
 5
 Різне
 Бровчук М.Г

І. Слухали заступника директора з виховної роботи Ярмолюк Л.Л. про призначення класних керівників на 2016-2017 н.р.
Ухвалили:
1.     Класним керівникам ознайомитися з документами учнів класу, розробити плани виховної роботи з класом.
2.     Постійно опрацьовувати матеріали педагогічної преси з питань виховання.

ІІ. Слухали організатора Фесюк С.І про особливості організації виховної роботи на 2016- 2017 н.р
Ухвалили:
1.     Класним керівникам проводити роботу щодо підвищення свого  рівня педагогічної компетентності і педмайстерності..

ІІІ. Слухали  голову методичного обєднання  Бровчук М.Г про затвердження плану роботи МО на 2016-2017 н.р
Ухвалили:
1. Брати участь у методичних нарадах, які проводяться дирекцією школи.
2. Відвідувати виховні заходи своїх колег з метою обміну досвідом роботи

ІV. Слухали Фесюк С.І про визначення інтересів, здібностей та нахилів учнів в рамках роботи з обдарованими дітьми
       Ухвалили: провести  анкетування учнів на визначення інтересів, здібностей учнів, розробити плани роботи з обдарованими учнями.

                                   
Голова методичного об’єднання класних керівників              Бровчук М.Г

Секретар методичного об’єднання класних керівників        .

Протокол №2
засідання методичної комісії  класних керівників
Іванівської  ЗШ І-ІІ ступенів
 Від       28 листопада   2016  н.р.
Присутні: 6 членів методичної комісії
Порядок денний:
Тема «Національно - патріотичне виховання - стратегічний напрямок сучасної освіти в системі роботи класного керівника»
1
Виховання активного громадянина, що будує своє життя на основі визнання моральних цінностей та прав людини через інноваційні технології та ІКТ (Формування гуманізму, духовності, як типу свідомості, способу життя громадян України)
Синюк М.Р
2
Реалізація ціннісне ставлення особистості до держави і суспільства. 
Андрощук Л.В
3
Сім’я і школа: два духовні центри в системі національно-патріотичного виховання дитини

Любечко О.В
4
Робота класних керівників, щодо профілактики правопорушень та злочинності, СНІДу, наркомані, алкоголізму, відвідування учнями школи
Фесюк С.І

І. Слухали класного керівника 8 класу Синюка М.Р про виховання активного громадянина, що будує своє життя на основі визнання моральних цінностей та прав людини через інноваційні технології та ІКТ
 Ухвалили:
1.                Класним керівникам активно стимулювати учнів до самоперевірки, саморозвитку, самовираження.
2.         Класним керівникам використовувати нетрадиційні форми і методи виховних годин для стимулювання висловлювати, доводити свою думку, застосовувати правові знання, аналізувати ситуації, критично відноситися до порушень прав і свобод.

ІІ. Слухали класного керівника 6 класу Андрощук Л.В по питанню «Реалізація ціннісне ставлення особистості до держави і суспільства»
Ухвалили:
Класним керівникам виховувати в учнів прагнення поважати Конституцію і виконувати норми Закону, бережно ставитися до етноетичної культури народу України, володіти рідною та державними мовами, поважати свободу, демократію, справедливість.

ІІІ. Слухали  класного керівника 9 класу Любечко О.В по питанню «Сім’я і школа: два духовні центри в системі національно-патріотичного виховання дитини»
Ухвалили:
  1.  Класним керівникам використовувати нетрадиційні форми і методи роботи із батьками для заохочення співпраці батьків і вчителів.

ІV. Слухали Фесюк С.І про    роботу класних керівників, щодо профілактики правопорушень та злочинності, СНІДу, наркоманії, алкоголізму, відвідування учнями школи.  
Ухвалили: стимулювати неповнолітніх до здорового способу життя і позитивної соціальної орієнтації, сприяти валеологізації навчально - виховного процесу, виробленню з раннього віку навичок охорони власного життя і здоров’я.
                                            
Голова методичного об’єднання класних керівників              Бровчук М.Г
Секретар методичного об’єднання класних керівників        .



Протокол №4
засідання методичного об’єднання   класних керівників
Іванівської  ЗШ І-ІІ ступенів
 Від       24 квітня    2017 н.р.
Присутні: 6 членів методичної комісії
Порядок денний:
ОСОБЛИВОСТІ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ
1
Інтерактивні якості інноваційного  потенціалу  особистості  учня.
2
Робота з профорієнтації зі старшокласниками як засіб їх соціокультурного розвитку
3
Організація літнього відпочинку учнів з неблагополучних, малозабезпечених та багатодітних сімей.
4
Підсумки роботи МО класних керівників 2016-2017 н.р. та визначення завдань на новий навчальний рік.

І. Слухали класного керівника 8 класу Синюка М.Р  про інтерактивні якості інноваційного  потенціалу  особистості  учня
Ухвалили: Здійснювати індивідуальний підходу до кожної особистості, розвивати  творчий потенціал дитини.
ІІ. Слухали класного керівника 9 класу Любечко О.В про робота з профорієнтації зі старшокласниками
Ухвалили:
         Виховувати в учнів соціальний досвід, готовність до життя в новому демократичному суспільстві, формувати їх національну самосвідомість.
          Постійно вести пошук оптимальних шляхів зацікавленості учнів до навчання, спонукати до творчості, самостійності, підвищення розумової активності.
         Планувати і проводити більше заходів тематики формування і розвитку національної самосвідомості учнів.

ІІІ. Слухали пед. організатора Фесюк С.І про організацію літнього відпочинку учнів з неблагополучних, малозабезпечених та багатодітних сімей.


ІV. Слухали  голову МО Бровчук М.Г  про підсумки роботи МО класних керівників 2016-2017 н.р. та визначення завдань на новий навчальний рік.
Ухвалили:
Ø    Роботу методичного об’єднання класних керівників за 2016-2017 навчальний рік вважати «задовільною».
Ø    У  наступному році звертати увагу на різні аспекти навчального та виховного процесу.

Голова  методичного об’єднання класних керівників              Бровчук М.Г
Секретар методичного об’єднання класних керівників        .




Звіт про роботу МО класних керівників за 2016-2017 н.р


Для керування виховним процесом у школі створено методичне обєднання класних керівників.
Це структурний підрозділ внутрішкільної системи керування виховним процесом, який координує науково - методичну та організаційну роботу класних керівників.
АНАЛІЗ РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ Іванівської ЗШ І-ІІ ступенів за 2016 - 2017 Н.Р. (Підготувала керівник МО Бровчук М.Г)
Виховує все: люди, речі, явища, але насамперед і найбільше — люди. З них на першому місці — батьки і педагоги.
А. С. Макаренко (український радянський педагог і письменник, один із засновників системи дитячо-підліткового виховання).
Класний керівник творить найбільше багатство суcпільства - Людину... В.О.Сухомлинський
Класний керівник - стрижень виховного процесу. Це нитка, яка зв’язує в одне ціле дитину, учителя-предметника, батьків, громадськість. Класний керівник  універсальна особистість. Це і вихователь, і психолог, і соціальний педагог, і педагог-організатор. Він повинен мати мудрість учителя, відповідальність старшого товариша, доброту матері, строгість батька. Для учня в школі немає ближчої людини, ніж класний керівник. Від нього залежить ступінь сформованості дитячого колективу. Вміння згуртувати навколо себе дітей - великий дар і велика робота. Вміння захопити, повести, відкрити світ-неоціненний скарб справжнього педагога. Захоплення вчителя стає захопленням учнів. Інколи риси характеру класного керівника переходять у характер вихованців. Адже байдужість породжує байдужість. І лише вогонь породжує вогонь! На виконання плану роботи школи, протягом  2016-2017 навчального року в школі було організовано роботу методичного об’єднання класних керівників 5-9 класів, яке працювало згідно плану роботи школи та плану роботи методичного об’єднання класних керівників. Методичне об’єднання класних керівників – це структурний підрозділ внутрішньошкільної системи управління виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу класних керівників. Методичне об`єднання класних керівників працювало над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних умовах. Перед ними постає завдання: виховати громадянина – патріота, формувати громадську активність дітей та підлітків, які люблять свій народ, Україну, готові самовіддано захищати і розбудовувати її. Робота методичного об’єднання класних керівників спрямована на формування умінь вчителів плідно працювати з учнями, враховуючи інтереси й запити самих школярів, індивідуальний підхід у виховній роботі, охоплює питання планування, організації та аналізу ефективності виховного процесу, різноманітних засобів навчання. Однією з основних проблем у виховній роботі з учнями є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості, розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота, направлена на правовий аспект у вихованні учнів, схильних до правопорушень. Адже кожна дитина - це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку вчителя, вихователя. Тільки при такому підході до справи є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони чутливої дитячої душі, творчого потенціалу дитини Важливим завданням виховної роботи є впровадження нових підходів, виховних систем, форм і методів виховання, які б відповідали потребам розвитку творчої особистості, сприяли розкриттю її талантів, духовно-емоційних, інтелектуальних і фізичних здібностей. Методичну роботу з педагогами сконцентровано на вирішенні проблемного питання: вивчення історії рідного краю, ознайомлення учнів з культурною спадщиною українського народу, з народними традиціями формування в учнів кращих якостей національного характеру, виховання громадянина України; використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності, та навчально – виховному процесі в школі.
До даного об'єднання входять :


Клас
Методична тема, над якою працює класний керівник
1



Андрощук Л.В
6
«Всебічний і гармонійний розвиток дітей»
2


Капітанюк М.В
5
«Формування патріотичних і громадянських якостей особистості учня засобами національно-патріотичного виховання»
5


Фесюк С.І
7
«Формування національної гідності та самоповаги на основі надбань рідного краю»
3



Любечко Оксана Василівна
9
«Формування ціннісного ставлення особистості до себе на основі надбань рідного краю»
4



Синюк Микола Ростиславович
8
«Формування національної свідомості та патріотизму учнівської молоді засобами національног-патріотичного виховання»


Згідно з принципами і положеннями нормативних і директивних документів про освіту, рекомендаціями районного методичного кабінету, відповідно до структури методичної роботи в закладі, методична робота в І семестрі 2016-2017 навчальному році була спрямована на розвиток творчої особистості вчителя та учня, створенням сприятливих умов для успішної соціалазації у навчально-виховному процесі. Робота класних керівників відповідає вимогам: - Закону України «Про освіту» - Закону України «Про Загальну середню освіту»; - Положення про спеціальну загальноосвітню школу; - Посадових обов’язків класних керівників; - Наказу МОН МС України від 31.10.2011 № 1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»; - Методичних рекомендацій МОН від 25.07.14 № 1/9-376 з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017навчальному році; - Концепції національно-патріотичного виховання молоді, затвердженої спільним наказом Міністерства у справах сім'ї, молоді та спорту, - Концепції сімейного виховання в системі освіти України «Щаслива родина» - Наказу МОН від 07.09.2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України».
Протягом  2016-2017 навчального року було проведено 4 засідання МО, на яких було розглянуто питання планування виховної роботи в класах, опрацьовані основні нормативні документи з виховної роботи, проводилось анкетування класних керівників з метою з’ясування труднощів у роботі. Розглядались педагогічні ідеї щодо підвищення позитивної мотивації учнів до навчальної діяльності та профілактики безпричинних пропусків уроків, проводилася робота щодо формування виховних систем класів і їх оформлення, вивчалися новинки педагогічної літератури та передовий педагогічний досвід.
ЗАСІДАННЯ №1 (29 серпня).
Тема: «Стратегічні напрямки виховання у вимірах сьогодення».
 №
 Зміст роботи
 Відповідальні
 1
Призначення класних керівників на 2016-2017 н.р. (наказ). Тема першого уроку.
 2
 Про особливості організації виховної роботи на 2016- 2017 н.р., затвердження виховного плану роботи школи
Фесюк С.І
 3
Затвердження плану роботи МК класних керівників на 2016 – 2017  навчальний рік.
  Бровчук М.Г
Визначення інтересів, здібностей та нахилів учнів в рамках роботи з обдарованими дітьми
Фесюк С.І
 4
 Різне
 Бровчук М.Г


Голова МО Бровчук М.Г  ознайомила вчителів з інформацією про підсумки виховної роботи за минулий 2015-2016 навчальний рік, розкрила роль класного керівника у впроваджені комплексної виховної програми, його функції. Класні керівники були також ознайомлені з різноманітною методичною літературою, яка могла стати їм у нагоді при роботі з класними колективами.
Педагог-організатор Фесюк С.І доповілаідала: - Про ознайомлення з наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно - патріотичного виховання дітей і молоді, заходів щодо реалізації Концепції національно патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах».
Директор школи – Власюк В.Я затвердила виховні плани класних керівників 1-9 класів.
Належну увагу класні керівники приділяли роботі між засіданнями:
1. Складанню та затвердженню соціальних паспортів класів, планів виховних робіт, організація самоврядування в класі.(кл.кер.1-9 кл)
2. Огляд класних куточків
3. Участь у шкільних заходах.
4.Участь у Тижні знань з безпеки життєдіяльності.
5. Участь у Місячнику «Увага! Діти на дорозі!»
6. Підготували звіти про відвідування учнями школи та прийняті міри, щодо попередження пропусків занять без поважних причин.
7. Відвідування виховних заходів.

Засідання 2  (28 листопада)
Тема «Національно - патріотичне виховання - стратегічний напрямок сучасної освіти в системі роботи класного керівника»
1
Виховання активного громадянина, що будує своє життя на основі визнання моральних цінностей та прав людини через інноваційні технології та ІКТ (Формування гуманізму, духовності, як типу свідомості, способу життя громадян України)
Синюк М.Р
2
Реалізація ціннісне ставлення особистості до держави і суспільства. 
Андрощук Л.В
3
Сім’я і школа: два духовні центри в системі національно-патріотичного виховання дитини

Любечко О.В
4
Робота класних керівників, щодо профілактики правопорушень та злочинності, СНІДу, наркоманії, алкоголізму, відвідування учнями школи
Фесюк С.І

На цьому засіданні класні керівники доповідали щодо використання новітніх технологій у виховній роботі школи. Заслухано доповідь на тему Виховання активного громадянина, що будує своє життя на основі визнання моральних цінностей та прав людини через інноваційні технології та ІКТ (Формування гуманізму, духовності, як типу свідомості, способу життя громадян України). Робота між засіданнями:
1 .Виготовлення дидактичних матеріалів для виховання культури поведінки в учнів.
2. Відвідування виховних годин та заходів класних керівників, які атестуються.
3.Участь у шкільних конкурсах, тематичних тижнях.
4. Збір літературних новинок щодо національно-патріотичного виховання.

Засідання 3 (27 лютого)
ТЕМА. СУТНІСТЬ І ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ.
1
Система роботи класного керівника з регулювання та корегування міжособистісних стосунків в учнівських колективах (доповідь).
Бровчук М.Г
2
Вчитель і проблема дисципліни або як прийнято відповідати на неприйнятну поведінку учнів.
Синюк М.Р
3
Врахування вікових та індивідуальних особливостей при формуванні ціннісно-орієнтаційних ставлень особистості школяра
Андрощук Л.В
4
Забезпечення всебічного розвитку дитини  як особистості, її здібностей і талантів в процесі виховання (Про формування умов для розвитку творчих здібностей кожного учня)
Любечко О.В

На  засідання заслухали доповідь класного керіника 5 кл Бровчук М.Г і визначили по-перше потрібно активно вивчати  соціально-психологічного клімату в колективі (діагностування), знаходити з учнями спільної мови, цікавитися їхніми проблемами; розвивати  пізнавальну активність, підвищення рівня знань, грамотно керувати діяльністю учнів, готувати їх до самоврядування, розширювати функції самоврядування.

Засідання 4 (24 квітня)
Тема «ОСОБЛИВОСТІ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ»
1
Інтерактивні якості інноваційного  потенціалу  особистості  учня.
Синюк М,Р
2
Робота з профорієнтації зі старшокласниками як засіб їх соціокультурного розвитку
Любечко О.В
3
Організація літнього відпочинку учнів з неблагополучних, малозабезпечених та багатодітних сімей.
Фесюк С.І
4
Підсумки роботи МО класних керівників 2016-2017 н.р. та визначення завдань на новий навчальний рік.
Бровчук М.Г

       Система виховної роботи  в  школі  спрямована на формування відповідного виховного простору з потужним виховним впливом на особистість, що сприяє формуванню її ціннісних орієнтацій та духовних  пріоритетів. Реалізація всіх напрямків  виховної діяльності школи здійснюється через сплановані заходи передбачені  річним планом роботи школи  та  відображаються у системі загальношкільних заходів, роботі органів самоврядування, роботі з батьківською громадськістю.
            Інноваційний потенціал  особистості  учня  складається з таких  інтерактивних  якостей: духовність, патріотизм, громадянськість, соціальна  активність.
           Основою виховного процесу є система стосунків, яка визначає взаємодію між учителем та учнем. Виховання є вплив, дія з боку педагога на учня з метою організації життя дитини, але цю дію слід розуміти не як механічну або словесну, а як глибинну внутрішню роботу вихователя і вихованця, яка спричиняє активність обох сторін. Будуючи стосунки між учителем і учнем на основі поваги, підтримки гідності учня, зацікавленості його особистістю, ми і намагаємося реалізовувати гуманізацію відносин, гуманізацію та демократизацію виховання в цілому.

Впродовж  2016-2017н.р. всі класні колективи приймали активну участь у житті школи згідно виховного плану роботи школи на 2016-2017 н.р.
1 вересня проведено свято Першого дзвоника і проведення єдиного уроку на тему «Україна - незалежна країна до 25 річчя незалежності України» метою якого було виховання в учнів патріотичних почуттів та гордості за те що вони є громадянами незалежної держави - України. Обов’язковим є щорічне проведення змагань фізкультурно-патріотичне свято до Дня фізкультури і спорту,організоване і проведено вчителем фіз.вих., педагог-орг., спільно з класними керівниками. В якому прийняли участь команди всіх класів і проявили себе активними та згуртованими. Щороку в багатьох країнах світу проходить Хода Миру, учасники якої висловлюють безумовну підтримку Організації Об'єднаних Націй у її роботі, спрямованій на мир у всьому світі. Для України цей день особливий. Учні 1-9 класів нашої школи разом з класними керівниками, вихователями взяли участь у конкурсі малюнка на асфальті «Нам потрібне мирне небо…» до Дня миру. Класним керівником 9 класу Любечко О.В проведено разом з учнями 9 класу свято «Спасибі Вам, за працю вчительську святу…» до Дня працівників освіти. Традиційно проводиться свято для Працівника сільського господарства. Всі класні керівники у співпраці з вихователями взяли участь у загальношкільному святі «Осінь в гості завітала» та представили чудові композиції осінньої пори. Всі класні керівники взяли участь у проведенні усного журналу «Мужай, прекрасна наша мово» до Дня укр. писемності.
 До  Дня працівників прокуратури,  класний керівник із 8 класом  провів дійство  «Перше знайомство з Кримінальним кодексом», у 2 семестрі  годину спілкування «День соборності України».
До  Дня  пам’яті жертв голодомору, класний курівник Фесюк С.І із учнями 7 класу провела виховну годину «Жнива скорботи».
Класні керівники 5-6 класу (Бровчук М.Г і Андрощук Л. В) із своїми колективами запросили на заходи  Пошукова робота «Мудрі заповіді народів» (про здоров’я), Година спілкування «Добро – це коло, всередині якого є краса»
Класний курівник Любечко О.В  із учнями 9 класу запросила відвідати Андріївські вечорниці
Класні керівники на протязі навчального року проводили батьківські збори, анкетування батьків та учнів.

Проаналізувавши роботу методичного об’єднання класних керівників можна зробити висновок про те, що класні керівники підвищують свою фахову майстерність, мають результативність у роботі з вихованцями, є активними учасниками акцій, проектів учнівського самоврядування. Разом з тим необхідно продовжити роботу з учнями щодо попередження негативних проявів та правопорушень в учнівському та молодіжному середовищі. Класний керівник має бути яскравою, інтелігентною, неповторною особистістю, носієм загальнолюдських цінностей, глибоких і різноманітних знань, прагнути до постійного вдосконалення, духовного зростання. Становлення таких якостей особистості педагога має забезпечувати методична робота з класними керівниками як складова частина всієї методичної роботи закладу. Всі проведені заходи мали на меті довести, що одне із центральних завдань виховання полягає в тому, щоб у міру подорослішання сформувати з вихованців справжніх патріотів нашої держави, що і є завданням класного керівника, бо саме класний керівник творить найбільше багатство суспільства - ЛЮДИНУ. «Любіть не школу, а дітей, які приходять до школи; любіть не книжки про дійсність, а саму дійсність; не життя звужуйте до учіння, а учіння розширюйте до життя! А найголовніше: любіть життя і якомога більше живіть живим життям. У нашій ідеальній школі вчитель не нудьгуватиме й не нудитиметься, бо в ній він сам житиме.» П. П. Блонський. Роботу МО вважати задовільною. Дякую усім за співпрацю!