Методична робота




Нещодавно педколектив нашого закладу на МО  розглядав концепції Нової школи.






Отже, формула Нової школи поєднує 9 ключових компонентів:
  1. Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в суспільстві.
  2. Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.
  3. Наскрізний процес виховання, який формує цінності.
  4. Децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію.
  5. Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.
  6. Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм. 
  7. Нова структура школи, яка дає змогу добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя. 
  8. Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.
  9. Сучасне освітнє середовище, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів, освітян, батьків не лише в приміщенні навчального закладу.
 У Концепції подано визначення понять “компетентність”, “ключові компетентності”:
  • компетентність – динамічна комбінація знань, способів мислення, поглядів, цінностей, навичок, умінь, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність;
  • ключові компетентності – ті, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні забезпечити особисту реалізацію та життєвий успіх протягом усього життя.
Визначено 10 ключових компетентностей Нової української школи:
  • Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами.
  • Спілкування іноземними мовами.
  • Математична компетентність.
  • Основні компетентності у природничих науках і технологіях. 
  • Інформаційно-цифрова компетентність.
  • Уміння вчитися впродовж життя.
  • Ініціативність і підприємливість. 
  • Соціальна та громадянська компетентності.
  • Обізнаність та самовираження у сфері культури. 
  • Екологічна грамотність і здорове життя.
Спільними для всіх компетентностей є такі вміння:
  • уміння читати і розуміти прочитане;
  • уміння висловлювати думку усно і письмово;
  • критичне мислення;
  • здатність логічно обґрунтовувати позицію;
  • виявляти ініціативу;
  • творити;
  • уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення;
  • уміння конструктивно керувати емоціями;
  • застосовувати емоційний інтелект;
  • здатність співпрацювати в команді. 
Загальна тривалість повної загальної середньої освіти збільшиться до 12 років:
  • початкова освіта (тривалість – чотири роки);
  • базова середня освіта, яка здобувається в гімназії (тривалість – п’ять років);
  • профільна середня освіта, яка здобувається в ліцеї або закладах професійної освіти (тривалість – три роки)
 Переглянути презентацію про концепцію Нової української школи можна тут: